8 to 8

Har aldrig varit så här trött, mör och seg i kroppen. Huvudet är tomt.
Igårkväll var det alltså dags, eight to eight, 8-8, 20.00-08.00. Vilket går ut på att åka skridskor i 12 timmar på uterinken vid z-hallen. Done and done, nu har jag något att berätta för barnbarnen. Jag och ett par andra tappra själar snörade på oss skridskorna och förberedde oss på en låååång natt. Det var helt sjukt kul, fötterna frös lite, grabbarna spelade match medan jag övade slagskott.
Framåt 2-snåret kom elin och frida och körde mig till raggarn och köpte lite varmkorv. Sedan tillbaka igen och halv 4 tände i engångsgrillen och åt lite nattmat. Där runt klockan 6 så åkte man mest runt i en bubbla tror jag, solen började gåupp och Östersund började återigen vakna till liv.
Oj, vad sliten man var. Åkte runt runt men blev lite småtrött och satte mig ner på knä och gled in i målburen och la mig, jag hade somnat om inte oscar upprepande gånger ropat på mig att inte sussa.
Runt halv 7 kom z-hallens vaktmästare så då vi gav vi upp och gick in och halvt däckade i omklädningsrummet.
Vid 8 åkte jag till ridskolan och jobbade, ingen mening att sova 2 timmar och sedan jobba, lika bra att ta tjuren vid hornen. Kan säga att jag dygnade med rätt så stor marginal.
Ska det göras, ska det göras ordentligt.

DINA VÄL VALDA ORD
Postat av: dea

okej britta, tillochmed du som är så vältränad är tillåten att säga att du är sliten nu ;)

2009-03-05 @ 00:36:18

MEN SKRIV NÅT RÅÅÅ:


Ditt Namn:

Din E-postadress:

Din Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0